- 1. Przygotowanie DPF FLUSH
Jedynie zastosowanie preparatów Xenum DPF FLUSH STEP 1 i STEP 2 gwarantuje osiągniecie optymalnego rezultatu. Inne środki chemiczne mogą spowodować zniszczenia lub w najlepszym przypadku nie wyczyścić właściwie filtra DPF.
WAŻNE: DPF oraz inne części silnika mogą być gorące podczas czyszczenia, używaj okularów zabezpieczających oraz rękawic.
Podłącz pistolet rozpylający do kompresora. Pistolet jest wyposażony w automatyczny czujnik regulacji ciśnienia, ale dla prawidłowego funkcjonowania niezbędne jest minimalne ciśnienie 5 bar.
Wykonuj czyszczenie w pomieszczeniach dobrze wentylowanych. Podczas czyszczenia mogą być emitowane toksyczne gazy z układu wydechowego.
- 2. Przygotowanie samochodu.
- sprawdź i ewentualnie uzupełnij poziom oleju w silniku
- wyłącz wszystkie niepotrzebne odbiorniki energii jak klimatyzacja,
ogrzewane siedzenia itd.
- doprowadź silnik do normalnej temperatury pracy i wyłącz go
- zestaw czyszczący składa się z dwóch rodzajów dysz połączeniowych: jedna stożkowa a druga długa metalowa. Jeżeli mamy łatwy dostęp do czujnika DPF, który zwykle znajduje się na wlocie do filtra, stosujemy dyszę metalową i rozpylamy płyn bezpośrednio do środka filtra po uprzednim zdemontowaniu czujnika. W przypadku braku bezpośredniego dostępu do czujnika ciśnienia, zastosuj giętką dyszę stożkową. Upewnij się że przewód powietrzny czujnika ciśnienia jest podłączony do przedniej części filtra DPF.
- podczas czyszczenia może dojść do wycieku płynu czyszczącego z układu wydechowego.
DZIAŁANIA OPCJONALNE ALE ZALECANE:
Rezultaty działania mogą być poprawione przez stosowanie dodatków czyszczących Xenum, takich jak:
a/ Complex Diesel Conditioner (3031300) czyści cały układ wtryskowy aby zapobiegać ponownemu szybkiemu zapychaniu się filtra DPF
b/ Ultimax Diesel (3222500) będzie działał podobnie ale dodatkowo oczyszcza jeszcze filtr DPF.
c/ In&Out Cleaner (3192015) będzie miał najlepsze efekty w czyszczeniu układu wtryskowego i będzie bardzo wspomagał czyszczenie filtra DPF.
Proszę zauważyć że In&Out Cleaner został stworzony do czyszczenia filtrów DPF bez żadnych dodatkowych czynności takich jak użycie DPF FLUSH. Jednakże, w niektórych wyjątkowych sytuacjach użycie obu produktów zapewni najlepsze rezultaty. W takiej sytuacji instrukcja stosowania In&Out Cleaner zostaje zastapiona instrukcja działania DPF FLUSH.
|
|
- Operacja czyszczenia.
- Dodaj zawartość DPF FLUSH STEP 1 (500ml) do zbiornika pistoletu.
- W przypadku stosowania którejkolwiek z dysz postępuj następująco:
natryskuj produkt za pomocą elastycznego węża przez około 1 min i
pozostaw działaniu około 2-3 min. Następnie natryskuj produkt aż do
wyczerpania STEP 1. W przypadku użycia metalowej końcówki
poruszaj nią wewnątrz filtra aby dotrzeć do najdalszych zakamarków.
- Po zużyciu STEP 1 i zamontowaniu czujnika uruchom silnik na około 5
minut i utrzymuj prędkość obrotową +/- 3000 obr.
- Dodaj produkt STEP 2 (1000ml) do zbiornika pistoletu.
- Użyj otworu czujnika ciśnienia za pomocą dyszy stożkowej.
- Natryskuj całą zawartość STEP 2 na filtr DPF na uruchomionym silniku przy prędkości obrotowej 2000 – 2500 obr/min. Zużyj całość STEP 2.
- Wyłącz silnik. Użyj sprężonego powietrza do wydmucha nia wszelkich
pozostałości z czujnika ciśnienia oraz filtra.
- Uruchom ponownie silnik i pozostaw na wolnych obrotach około 5 min,
wykasuj wszelkie możliwe błędy z systemu sterowania
komputerowego, jeśli to możliwe zresetuj wartości kontrolne DPF.
- Jedź samochodem około 20 minut aby zainicjować cykl regeneracyjny. Aby zainicjować należy jechać ze stałą prędkością przy średniej i dużej
prędkości obrotowej silnika. Należy spodziewać się dużej ilości
czarnego dymu wydobywającego się z układu wydechowego ze
względu na wciąż aktywny proces czyszczenia DPF.
WAŻNE!
W niektórych pojazdach filtr DPF nie jest montowany jak zwyczajowo pod podłogą ale dużo bliżej kolektora wydechowego i turbo sprężarki. W takim przypadku należy zwrócić szczególna uwagę aby produkty czyszczenia DPF nie dostały się do tych elementów.
- Sewisowanie urządzenia DPF FLUSH.
Urządzenie DPF Flush zostało zaprojektowane do minimalnej obsługi ale za to maksymalnej wydajności. Nie mniej zalecamy stosowanie się do poniższej instrukcji:
- Upewnij się że po zakończeniu czynności czyszczenia wszelkie pozostałości płynów DPF FLUSH zostały usunięte ze zbiornika i węży.
- Po operacji czyszczenia zawsze przepłucz elementy natryskowe czysta wodą.
- Przechowuj w suchym i wolnym od kurzu otoczeniu.
- Zapobieganie i utrzymywanie w czystości.
Poinformuj swojego klienta o konsekwencjach jego stylu jazdy i że filtr DPF nie zatkał się przez zbieg okoliczności. Jeśli dostarczysz do klienta zalecane produkty Xenum powyższe problemy zostaną zażegnane a przynajmniej ograniczone.
Siła pochodzi z wewnątrz, poczuj moc technologii. |